• Упис
  • За студенте
  • За запослене
  • COVID-19
  •    
  •   
  •   
  •   
  •   
  •   
  • Ćir
  • Lat
  • УНИВЕРЗИТЕТ
    • О Универзитету
      • Основне информације
      • Историјат
      • Локације
      • Акредитација
      • Рангирање
      • Заштита података о личности
      • Родна равноправност на УНС-у
    • Органи и службе
      • Ректор и проректори
      • Савет Универзитета
      • Сенат Универзитета
      • Помоћна стручна и саветодавна тела
      • Ректорат
      • Студентски парламент
    • Јавност рада
      • Документи
      • Јавне набавке
      • Јавни увид
      • Информатор о раду
      • Календар седница
      • Избори у звања
      • Докторске дисертације
    • UNS UmetnickaDela

  • ЧЛАНИЦЕ
    • Факултети
      • Филозофски факултет
      • Пољопривредни факултет
      • Правни факултет
      • Технолошки факултет
      • Економски факултет
      • Факултет техничких наука
      • Медицински факултет
      • Природно-математички факултет
      • Академија уметности
      • Грађевински факултет
      • Технички факултет "Михајло Пупин"
      • Факултет спорта и физичког васпитања
      • Педагошки факултет
      • Учитељски факултет на мађарском наставном језику
    • Институти
      • Институт за низијско шумарство и животну средину
      • Научни институт за прехрамбене технологије
      • Институт Биосенс
    • Универзитетски центри
      • Централна библиотека
      • Центар за информационе технологије
      • Центар за информисање и односе с јавношћу
      • Универзитетски центар за интердисциплинарне и мултидисциплинарне студије и истраживања - УЦИМСИ
      • Дунавски центар за трансфер технологије
    • Фондације, фондови, удружења
      • Фондација за решавање стамбених потреба младих наставних и научних радника и уметника
      • Фонд за стипендирање и подстицање напредовања даровитих студената и младих научних радника и уметника
      • Фонд Др Зоран Ђинђић
      • Клуб професора емеритуса
      • Удружења студената
      • Алумни
  • СТУДИЈЕ
    • Инфо за будуће студенте
      • Упис на студије УНС-а
      • Све о упису
      • Преглед уписа на студије претходних година
      • Стипендије и награде
    • Студијски програми
      • Врсте и нивои студија
      • Студијски програми по установама
      • Студијски програми по нивоима студија
      • Студијски програми на енглеском језику
      • Заједнички студијски програми
    • Признавање диплома
      • Провера веродостојности података
      • Признавање страних диплома
    • Студентски сервиси
      • Студентске службе
      • Здравствена заштита
      • Студентски центар
      • За студенте са инвалидитетом
      • Служба за развој каријере и саветовање студената
      • Студентске организације
      • Мобилност студената
  • НАУКА И ПРОЈЕКТИ
    • Научни потенцијал УНС-а
      • Библиотеке
      • Лабораторије
      • Научно-истраживачки центри
      • Истраживачке групе
      • Трансфер знања
    • Наука на УНС-у
      • Научноистраживачки рад
      • Научна продукција
      • Научни скупови
      • Научни часописи
      • Промоција науке
    • Пројекти
      • По програмима
      • ХОРИЗОНT 2020
      • Еразмус+ програм
      • Пројекти Министарства
      • Пројекти секретаријата АПВ
    • Отворена наука
      • Отворени приступ
      • Библиографске и цитатне базе
      • Базе података о истраживачима
      • Репозиторијум докторских дисертација
      • Репозиторијум научне и уметничке продукције
      • Отворени подаци
  • МЕЂУНАРОДНА САРАДЊА
    • Интернационализација УНС-а
      • Стратегија интернационализације
      • Споразуми о сарадњи
    • Области сарадње
      • Међународни пројекти
      • Међународни скупови
      • Развојни пројекти
      • Заједнички студијски програми
    • Академска мобилност
      • Програми размене
      • Информације о мобилности
      • Информације за стране студенте
      • Студијски програми на енглеском језику
    • Подршка
      • Стипендије
      • Конкурси
      • Конфуцијев институт
  • КОНТАКТ
  • Почетак
  • НАУКА И ПРОЈЕКТИ
  • Пројекти
  • По програмима

Пројекти

  • По програмима
  • ХОРИЗОНT 2020
  • Еразмус+ програм
  • Пројекти Министарства
  • Пројекти секретаријата АПВ

По програмима

  • ХОРИЗОНT 2020
  • Еразмус+ програм
  • FP
  • TEMPUS
  • CIP
  • COSME
  • IPA
  • LLP
  • COST акције
  • Остали пројекти

ИНСТРУМЕНТ ПРЕДПРИСТУПНЕ ПОМОЋИ ЕУ – IPA (IPA - Instrument for Pre-Accession Assistance)

  • Опште информације
  • Универзитет
  • Факултети
  • Институти
  • Документи и обрасци

Програм IPA (IPA - Instrument for Pre-Accession Assistance) представља Инструмент за претприступну помоћ који је Европска унија усвојила у циљу пружања финансијске подршке земљама Jугоисточне Европе у њиховом постепеном приближавању европској политици и стандардима, све до испуњавања свих неопходних критеријума за улазак у Евопску унију. Овај инструмент односи се на период 2007-2013 и замењује претходне програме PHARE, ISPA, SAPARD, CARDS и Инструмент претприступне помоћи за Турску. У новом буџету, програм IPA ће објединити у оквиру јединственог правног оквира претприступну помоћ државама кандидатима за чланство и потенцијалним кандидатима (Албанија, Босна и Херцеговина, Србија и Косово – у складу са Резолуцијом 1244 Савета безбедности ОУН-а), поједностављујући управљање програмима намењеним горе наведеним земљама корисницама.
Структура IPA фондова садржи пет “компоненти”:

  1. Помоћ у процесу транизиције и изградњи институција
  2. Прекогранична сарадња
  3. Регионални развој
  4. Развој људских ресурса
  5. Рурални развој

Програм IPA предвидео је укупно издвајање од 11,5 милијарди евра за период 2007-2013.

За више информација о програму IPA можете посетити званичну интернет страницу Канцеларије за европске интеграције Владе Републике Србије.

Списак пројеката на Универзитету

Назив пројекта: Cross-border Knowledge and Technology Transfer Platform to support young researchers and innovative SMEs and to catalyze their business-academia type cooperation (IkNNOw)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/41/0158
Координатор: Универзитет у Сегедину
Руководилац: проф. др Саша Орловић
Трајање: 2017 - 2019

Назив пројекта: Open Innovation to raise Entrepreneurship skills and Public Private Partnership in Danube Region (DA-SPACE )
Ознака пројекта: Интерег  Транснационални програм Дунав, ДТП1-1-146-1.2
Координатор: Град Улм, Немачка
Руководилац на УНС: Проф. др Војин Шенк
http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/da-space
Трајање: 2017 – 2019

Назив пројекта: Exploitation of Different Energy Sources for GREen Energy production (X-DEGREE)
Ознака пројекта: HR-RS61
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Србија
Руководилац на УНС: Проф. др Филип Кулић
Трајање: 2017 – 2020

Назив пројекта: Complex Cross-Border Knowledge Transfer Аctivities for Innovation Management (COMPLEXIM)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/211/043
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Србија
Руководилац на УНС: Проф. др Драган Кукољ
Трајање: 2011 – 2013

Назив пројекта: Computer Industry Competency Based Cross-Border Business Building (CompComp)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/211/047
Координатор: Regional Innovation Аgency of South Great Plain Аssociation of Public Utility, Мађарска
Руководилац на УНС: Проф. др Мирослав Весковић
Трајање: 2012

Списак пројеката на факултетима

Факултет техничких наука

Назив пројекта: LIVING DANUBE LIMES Valorising cultural heritage and fostering sustainable tourism by LIVING the common heritage on the DANUBE LIMES as basis for a Cultural Route
Ознака пројекта: DANUBE INTERREG
Координатор: Дунавски универзитет Кремс, Аустрија
Руководилац на УНС: Проф. др Милена Кркљеш
Трајање: 2020 - 2022

Назив пројекта: F(ol)low the Plastic from source to the sea: Tisa-Danube integrated action plan to eliminate plastic pollution of rivers - Tid(y)Up
Ознака пројекта: DTP3-620-2.1 DANUBE INTERREG
Координатор: Filmjungle.eu Society
Руководилац на УНС: Проф. др Дејан Убавин
Трајање: 2020 - 2022

Назив пројекта: Hedging, Stance and Engagement in novice EFL Researchers' Academic Writing
Ознака пројекта: 337-00-205/2019-9/25
Руководилац на УНС: доц. др Весна Богдановић
Трајање: 2019 - 2021

Назив пројекта: DANUBE S3 CLUSTER
Координатор: South Muntenia Regional Development Agency, Румунија
Руководилац: доц. др Милан Мартинов
Интернет страница пројекта: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/danube-s3-cluster
Трајање: 2018 – 2020

Назив пројекта: Measurement, Monitoring, Management And Risk Assessment Of
Inland Excess Water In South-East Hungary And North Serbia (Using Remotely Sensed Data And Spatial Data Infrastructure)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/121/088, MERIEXWA
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац на УНС: проф. др Милош Живанов
http://www.keep.eu/keep/project/20281
Трајање: 2012-2014

Назив пројекта: Ortoflex - Flexible Manufacturing Of Customized Spinal Orthoses
Ознака пројекта: OrtoFLEX
Координатор: Универзитет у Осијеку, Хрватска
Руководилац на УНС: доц. др Игор Будак
http://ortoflex.sfsb.hr/
Трајање: 2013 - 2015

Назив пројекта: Center Of Excellence For Advanced And Intelligent Control (CEFAIC)
Ознака пројекта: HUSRB1203/221/020
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука
Руководилац на УНС: проф.др. Зоран Јеличић
http://www.ipacefaic.com/index.php?lang=sr
Трајање: 2013 – 2014

Назив пројекта: Water Shortage Hazard And Adaptive Water Management Strategies In The Hungarian-Serbian Cross-Border Region (WAHASTRAT)
Ознака пројекта: HUSRB/1203/121/130
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац на УНС: проф. др Владимир Црнојевић
http://wahastrat.vizugy.hu/
Трајање: 2013 – 2014

Назив пројекта: Joint Development Of Curricula And Teaching Materials Of Mechanical Engineer On Msc. Level (DEVMECUR)
Ознака пројекта: HUSRB1203/221/075
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука
Руководилац на УНС: проф. др Војин Грковић
http://www.keep.eu/keep/project/20379
Трајање: 2013 – 2014

Назив пројекта: Modernizing Laboratories for Innovative Technologies (DRIVE)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS60
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Факултет техничких наука
Руководилац: проф. др Мирослав Поповић
Трајање: 2017-2020

Назив пројекта: Cross-Border IT network for competitiveness, innovation and entrepreneurship (X- BIT)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS129
Координатор: SEE ICT, Србија
Руководилац: Владимир Тодоровић
Трајање: 2017-2020

Назив пројекта: Agricultural Waste - Challenges and Business Opportunities – ECO BUILD
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS38
Координатор: Факултет техничких наука
Руководилац: проф. др Мирјана Малешев
Трајање: 2017-2020

Назив пројекта: Transnational Cooperation to Transform Knowledge into Marketable Products and Services for the Danubian Sustainable Society of Tomorrow (MADE IN DANUBE)
Ознака пројекта: INTERREG Транснационални програм Дунав
Координатор: Steinbeis Innovation Center, Немачка
Руководилац: проф. др Милан Мартинов
www: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/made-in-danube
Трајање: 2017-2019

Природно-математички факултет

Назив пројекта: Promotion of natural and cultural heritage to develop sustainable tourism in protected areas (PRONACUL)
Координатор: Регионална развојна агенција Засавје
Руководилац на УНС: Проф. др Јасмина Ђорђевић
Трајање: 2020 – 2022

Назив пројекта: Improvement of drought and excess water monitoring for supporting water management and mitigation of risks related to extreme weather conditions (WATERatRISK)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/11/0057
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац: доц. др Минучер Месарош
Интернет страница пројекта: http://www.geo.u-szeged.hu/wateratrisk/
Трајање: 2017 – 2019

Назив пројекта: Culture on the Palm - Palm Culture (PALMCULTURE)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/31/0026
Координатор: Dél-Alföldi Eurotender, Ifjúsági, Kulturális, Oktatási és Környezetvédelmi Egyesület, Мађарска
Руководилац: проф. др Владимир Стојановић
Интернет страница пројекта: www.palmculture.eu
Трајање: 2018 – 2019

Назив пројекта: Cross-border cooperation in development of a novel herbal drug targeting Helicobacter pylori (HELICO)
Ознака пројекта: HUSRB/1203/214/230
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Неда Мимица-Дукић
Интернет страница пројекта: http://helico-ipaproject.com/home/
Трајање: 2013-2015

Назив пројекта: Development of new materials for application in environmentally friendly technologies for the cost-effective remediation  of contaminated sites threatening cross-border regions (MATCROSS)    
Ознака пројекта: HUSRB 1002/214/188
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Срђан Рончевић
Интернет страница пројекта: http://matcross.pmf.uns.ac.rs/en/index.php
Трајање: 2011 - 2013

Назив пројекта: Arsenic and ammonium in drinking water: implementation of a cross-border Platform for safe water (ARSENICPLATFORM)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/121/075
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Јасмина Агбаба
Интернет страница пројекта: http://www.arsenicplatform.pmf.uns.ac.rs/en/presentation.php
Трајање: 2011 - 2013

Назив пројекта: Novel antimicrobial agents for bacterial pathogen control
Ознака пројекта: HUSRB2103/214/250      
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Милица Павков-Хрвојевић
Трајање: 2013-2014

Назив пројекта: Еко статус реке Тамиш
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Прирoдно-математички факултет
Руководилац на УНС: проф. др Ивана Теодоровић
Трајање: 2009 - 2010

Назив пројекта: Monitoring, forecasting and development of online public early warning system for extreme precipitations and pluvial floods in urban areas in the Hungarian-Serbian cross-border region (URBAN PREX)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Мађарска – Србија, HUSRB/1602/11/0097
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Природно-математички факултет
Руководилац: др Стеван Савић
Интернет страница пројекта: http://www.urban-prex.org/
Трајање: 2017-2019

Назив пројекта: Development of water tourism on waterways connecting Hungary and Serbia (WATERTOUR)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/31/0204
Координатор: Универзитет у Сегедину
Руководилац: проф. др Кристина Кошић
Трајање: 2018 - 2020

Академији уметности

Назив пројекта: Панонски пут уметности – јачање сарадње и умрежавање високообразовних институција у области уметности и екологије (The Pannonian Art Path – strengthening cooperation and networking of higher education institutions in the field of art and ecology)
Ознака пројекта: IPA Cross-border cooperation Croatia-Serbia no. 2013/317-215
Координатор: Свеучилиште Јосип Јурај Штросмајер Умјетничка академија у Осијеку
Руководилац на УНС-у: ванр. проф. Драган Живанчевић
Трајање: 15.05.2013-15.08.2014.

Технички факултет Михајло Пупин

Назив пројекта: Cross-border access infrastructure to high-level education through web-casts         
Координатор: Политехнички универзитет у Темишвару, Румунија     
Руководилац на УНС: доц. др Далибор Добриловић
Интернет страница пројекта: http://eduwebcast.upt.ro/
Трајање: 2013-2015

Назив пројекта: The analysis of innovation and cooperation ability and development opportunities of SMEs  in the Serbian-Romanian cross border area inspired by the cultural heritage of the Serbian and Romanian people
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Технички факултет ``Михајло Пупин`` Зрењанин
Руководилац на УНС: проф. др Василије Петровић
Трајање: 2015 - 2016

Учитељски факултет на мађарском наставном језику

Назив пројекта: More than worth it: Recycling of theculturalheritage of Backa (SALVAGE)
Ознака пројекта: HUSRB/1903/33/0103
Координатор: Музеј Иштван Тир, Баја, Мађарска
Руководилац на УНС: проф. др Јанош Пинтер
Трајање: 2020 – 2022

Назив пројекта: Educational Cooperation for Disadvantaged Children and Adults
Ознака пројекта: HUSRB/1203/221/204
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац на УНС: проф. др Јосип Лепеш
Трајање: 2013-2014

Назив пројекта: Development of water tourism on waterways connecting Hungary and Serbia (WATERTOUR)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/31/0204
Координатор: Универзитет у Сегедину
Руководилац: др Жолт Наместовски
Трајање: 2018 - 2020

Пољопривредни факултет

Назив пројекта: Improving water quality in the Danube river and its tributaries by integrative floodplain management
Ознака пројекта: DTP3-389-2.1-IDES
Координатор: Католички универзитет Ајхштет Инглштат, Немачка
Руководилац на УНС: Проф. др Зорица Срђевић
Трајање: 2020 – 2022
Веб страница: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/ides

Назив пројекта: Competitive sustainability of agricultural enterprises through the development of new products with added value based on alternative plant species (CORNUCOPIA)
Координатор: Национални центар за истраживања и иновације у пољопривреди, Мађарска
Руководилац: проф. др Драгана Латковић
Интернет страница пројекта: https://vojvodinahouse.eu/src/projekti/21/konkurentna-odrzhivost-poljoprivrednikh-preduzea-putem-razvijanja-novikh-proizvoda-sa-dodatom-vrednoshu-zasnovanom-na-sadnji-neinvazivnikh-biljnikh-vrsta-cornucopia
Трајање: 2018 – 2020

Назив пројекта: Implementacija održive primene sredstava za zaštitu bilja i uspostavljanje sistema redovne tehničke inspekcije uređaja za primenu pesticida
Координатор: Министартво пољопривреде и заштите животне средине
Руководилац на УНС: доц. др Александар Седлар
Трајање: 2014 - 2016

Назив пројекта: Drought Risk in the Danube Region (DriDanube)
Ознака пројекта: INTERREG Транснационални програм Дунав
Координатор: Словеначка агенција за заштиту животне средине
Руководилац: проф. др Зорица Срђевић
www: http://www.interreg-danube.eu/approved-projects/dridanube
Трајање: 2017-2019

Назив пројекта: Development of new tree nursery products for fast growing fruit industry based on local genetic resources and modern technologies (CROSS TREE)
Ознака пројекта: INTERREG програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS160
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Пољопривредни факултет
Руководилац: проф. Др Ненад Магазин
Трајање: 2017-2019

Назив пројекта: Improvement of drought and excess water monitoring for supporting water management and mitigation of risks related to extreme weather conditions (WATERatRISK)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Мађарска – Србија, HUSRB/1602/11/0057
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац: доц. Др Атила Бездан
Трајање: 2017-2019

Економски факултет

Назив пројекта: Виртуелни и културни туризам (ViCTour)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS47
Координатор: Економски факултет у Суботици
Руководилац: проф. др Саша Бошњак
www: http://www.ef.uns.ac.rs/ViCTour/
Трајање: 2018-2022   

Грађевински факултет

Назив пројекта: Sustainable wetland management of the transboundary Palic-Ludas catchment area (SWeM-PaL)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Мађарска – Србија, HUSRB/1602/12/0014
Координатор: Грађевински факултет у Суботици
Руководилац: др Мирјана Хорват
Трајање: 2017-2019

Технолошки факултет

Назив пројекта: Building Entrepreneurial Ecosystem - Student entrepreneurship beyond borders (BEE-Student)
Координатор: Технолошки факултет, Универзитет у Новом Саду
Руководилац на УНС: проф. др Зита Шереш
Трајање: 2020 – 2022

Назив пројекта: DEVELOPMENT OF SOIL TYPE ADAPTED MICROBIOLOGICAL PRODUCTS PROMOTING ECOLOGICAL PEST MANAGEMENT (PLANTSVITA)
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Технолошки факултет Нови Сад
Руководилац: проф. др Биљана Шкрбић
Интернет страница пројекта: http://www.plantsvita.com/
Трајање: 2018 – 2020

Назив пројекта: Development оf Soil Type Adapted Microbiological products Promoting Ecological Pest Management (PLANTSVITA)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Мађарска – Србија, HUSRB/1602/41/0031
Координатор: Универзитет у Новом Саду Технолошки факултет
Руководилац: проф. др Биљана Шкрбић
Трајање: 2018-2020

Факултет спорта и физичког васпитања

Назив пројекта: Development of water tourism on waterways connecting Hungary and Serbia (WATERTOUR)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/31/0204
Координатор: Универзитет у Сегедину
Руководилац: Даринка Коровљев
Трајање: 2018 - 2020

IPA-INTERREG (Програм прекограничне сарадње СРБ-БИХ 2014-2020)

Назив пројекта: Јачање прилика запошљавања у сектору за спорт за особе са потешкоћама-СТЕПин
Координатор: Олимпијски Комитет Босне и Херцеговине
Руководилац на УНС: проф. др Небојша Максимовић
Трајање: 2021-2022

Списак пројеката на институтима

Институт за низијско шумарство

Назив пројекта: Improving the cross-border water management and risk prevention systems, Water management and protection against extreme weather conditions, Hungary
Ознака пројекта: HUSRB/1903/11/0070
Руководилац на УНС: проф. др Саша Орловић
Трајање: 2020 – 2022

Назив пројекта: Natural selfness (NATESS)
Координатор: Општина Ириг, Србија
Руководилац: мастер Мартина Зорић
Трајање: 2018 - 2020

Назив пројекта: Resilient riparian forests as ecological corridors in the Mura-Drava-Danube Biosphere Reserve (REFOCuS)
Ознака пројекта: DTP2-044-2.3
Координатор: Словеначки шумарски институт, Словенија
Руководилац: др Срђан Стојнић
Трајање: 2018 - 2021

Научни институт за прехрамбене технологије у Новом Саду

Назив пројекта: Програми физичког васпитања и здраве исхране- Попај
Ознака пројекта: HUSRB/1903/33/0004
Координатор: Научни институт за прехрамбене технологије у Новом Саду, УНС
Руководилац на УНС: др Павле Јованов
Трајање: 2020 – 2022.

Назив пројекта: Traditional and standard quality (TASQ)
Ознака пројекта: HUSRB/1602/41/0146
Координатор: Универзитет у Новом Саду, Научни институт за прехрамбене технологије у Новом Саду
Руководилац: др Предраг Иконић
Трајање: 2018 - 2020

Назив пројекта: Improvement оf Safety оf Corn-Based Feedstuffs Through Using More Resistant Hybrids аnd Management оf Corn Processing (ToxFreeFeed)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/122/062
Координатор: Универзитет у Сегедину, Мађарска
Руководилац на УНС: др Јованка Левић
http://www2.sci.u-szeged.hu/microbiology/TOXFREEFEED/index.php
Трајање: 2012 - 2013

Назив пројекта: Research cooperation on developing innovative fish feed for promotion of healthy food in region (FEED PRO FOOD)
Ознака пројекта: HUSRB/1002/214/120
Координатор: Научни институт за прехрамбене технологије у Новом Саду
Руководилац на УНС: др Драган Палић
http://www.feed-pro-food.uns.ac.rs/
Трајање: 2012 - 2013

BIOSENSE

Назив пројекта: Real-time measurements and forecasting for successful prevention and management of seasonal allergies in Croatia-Serbia cross-border region (RealForAll)
Ознака пројекта: Програм прекограничне сарадње Хрватска-Србија, HR-RS151
Координатор: Институт БиоСенс
Руководилац: др Бранко Шикопарија
www: https://biosens.rs/?page_id=10651&lang=en
Трајање: 2018-2022 

IPA-INTERREG (Cross-border Programme Serbia and Bosnia and Herzegovina 2014-2020 under the Instrument of Pre-accession Assistance (IPA II))

Назив пројекта: Унапређење капацитета јавних услуга управљања отпадом у прекограничном региону
Координатор: Покрајински секретаријат за урбанизам и заштиту животне средине
Руководилац на УНС: Др Борис Бркић
Трајање: 2021-2022

  

pdf.png Правилник о начину и процедурама реализације међународних пројеката у којима учествује или чији је координатор Универзитет у Новом Саду

 

ПРАВИЛА И ПОСТУПЦИ ЗА УПРАВЉАЊЕ ПРОЈЕКТИМА НА УНИВЕРЗИТЕТУ У НОВОМ САДУ

pdf.png Правила и поступци за управљање пројектима на УНС 23-04-2021

УВОД

Правила и поступци за управљање пројектима на Универзитету у Новом Саду намењени су пре свега руководиоцима, администраторима и учесницима на пројектима који се спроводе на Универзитету у Новом Саду (у даљем тексту: Универзитет), као и стручним службама ректората Универзитета које су надлежне за послове у вези са реализацијом пројеката. У документу су на сажет начин представљена правила и поступци (услови, потребна документација и њен садржај, редослед поступања) који се у конкретним ситуацијама примењују на спровођење пројеката на Универзитету. Сви обрасци докумената чију садржину одређује Универзитет у Новом Саду представљају саставни део Правила и поступака за управљање пројектима на Универзитету у Новом Саду и објављују се на сајту Универзитета. Правила и поступци представљају практично помагало уз постојећа правила пројектног програма.

Канцеларија за науку и пројекте је на располагању за додатне консултације и појашњења. Поједини изрази употребљени у овом документу имају следећа значења:

  • Координаторски пројекат – међународни пројекат у којем Универзитет у Новом Саду учествује као Координатор конзорцијума;
  • Координатор конзорцијума - координатор конзорцијума је универзитет или друго правно лице које директно учествује у реализацији пројекта као предводник пројектног конзорцијума, потписује међународни уговор о финансирању и реализацији пројекта и анексе који чине његов саставни део у име пројектног конзорцијума, и директно одговара финансијеру пројекта за свој рад на пројекту и за рад пројектног конзорцијума;
  • Партнерски пројекат - међународни пројекат у којем Универзитет у Новом Саду учествује као партнерска институција унутар конзорцијума пројекта;
  • Руководилац пројекта у име Универзитета - руководилац пројекта је физичко лице запослено на Универзитету или високошколским јединицама и институтима у саставу Универзитета (у даљем тексту: чланице Универзитета) које у име Универзитета руководи радом пројектног тима Универзитета и спровођењем пројекта у којем Универзитет учествује као партнер или координатор и директно за свој рад и рад свог тима одговара ректору Универзитета;
  • Администратор пројекта - администратор пројекта је физичко лице запослено на Универзитету или чланицама Универзитета или студент Универзитета које именује руководилац пројекта и које је задужено за обављање административних послова приликом реализације пројекта (припрема документације) и директно за свој рад одговара руководиоцу пројекта;
  • Међународни уговор о финансирању и реализацији пројекта - Међународни општи уговор (Grant Agreement), са анексима који чине његов саставни део, је уговор који координатор пројекта потписује у име конзорцијумског тима са институцијом која је финансијер пројекта;
  • Партнерски споразум - Партнерски споразум (Partnership Agreement) је документ који потписују координатор конзорцијума и партнери на пројекту којим се детаљно одређују конкретне улоге и одговорности партнера и координатора, решавају питања расподеле буџета и кофинансирања, стратегије управљања пројектом и комуникације између чланова конзорцијума, а одређују се и механизми решавања потенцијалних спорова између чланова конзорцијума;Финансијер – институција која обезбеђује финансијска средства потребна за реализацију међународног пројекта;
  • Кофинансирање – сопствена средства, као додатак средствима обезбеђеним од стране финансијера, која институција учесник на пројекту обезбеђује за реализацију пројектних активности;
  • Предфинансирање – сопствена средства која институција учесник на пројекту обезбеђује за реализацију пројектних активности, а која се институцији надокнађују од стране финансијера;
  • Индиректни трошкови – споредни трошкови реализације пројекта који су директно повезани са реализацијом пројекта а нису обухваћени буџетским категоријама staff costs, travel costs, equipment, printing, subcontracting, попут режијских трошкова, трошкова канцеларијског материјала, копирања, поштарине, итд.;
  • Подуговарање – ангажовање трећих правних лица за рад на реализацији пројектних задатака у складу са правилима датог програма пројекта.

1. ПЛАНИРАЊЕ ПРОЈЕКТА

Информације о отвореним конкурсима за подношење пројектних пријава, роковима за подношење истих, као и линкови до интернет презентацијa програма у оквиру којих се подносе прoјектне пријаве, а на којима се могу пронаћи детаљна правила учешћа на пројекту доступне су на сајту Универзитета.

Тим пројекта

Величину и састав тима пројекта предлаже руководилац пројекта испред Универзитета. Сваки тим мора да има најмање два члана:

  • руководиоца пројекта (координаторa); и
  • администратора пројекта (особу задужену за администрацију пројекта).

Приликом планирања пројекта потребно је одредити адекватан састав пројектног тима имајући у виду референце чланова тима релевантне за реализацију одређених аспеката пројекта, количину посла који је потребно обавити, динамику реализације пројектних задатака, као и ограничења у погледу максималног ангажовања чланова пројектног тима.
Чланови тима пројекта могу бити искључиво запослени на Универзитету и њеним чланицама, као и студенти Универзитета.         
Једном именован тим пројекта може се по потреби мењати и допуњавати новим члановима.

Након одабира пријаве пројекта за финансирање од стране надлежне међународне институције, односно тела, руководилац пројекта доставља Универзитету списак чланова тима пројекта на основу којег Универзитет формално именује руководиоца пројекта и на његов предлог, чланове пројектног тима са прецизираним правима, обавезама и овлашћењима сваког понаособ. Одлуку о именовању руководиоца и чланова тима за међународни пројекат доноси ректор Универзитета

Буџет пројекта

Приликом планирања пројекта посебну пажњу је потребно обратити на планирање буџета за пројекат и имати у виду конкретна правила програма у оквиру којег се пројекат спроводи у погледу финансијског управљања пројектом, односно пажљиво и детаљно се упознати са правилима, и нарочито са трошковима који се сматрају приватљивим за конкретан програм.
Буџет треба да омогући спровођење свих планираних активности, те је приликом састављања буџета потребно нарочито узети у обзир:

  • број чланова тима који ће бити ангажовани на пројекту;
  • активности које ће пројектни тим Универзитета бити у обавези да спроведе, као и време и рад потребан за њихово спровођење;
  • службена путовања која ће бити потребно реализовати у оквиру спровођења пројекта и правила програма у оквиру којег се пројекат спроводи у вези са накнадом трошкова службених путовања;
  • опрему потребну за спровођење пројекта коју је потребно набавити;
  • потребу превођења пројектне документације;
  • средства која обавезно треба издвојити за потребе Универзитета;
  • трошкове спровођења ревизије од стране овлашћене ревизорске куће (у висини од 8.000 - 15.000 евра), уколико се правилима пројекта налаже спровођење ревизије;
  • трошкове превода Међународног уговора о финансирању и реализацији пројекта, односно партнерског споразума за потребе ослобађања од ПДВ;
  • трошкове акредитације новог студијског програма, уколико се увођење истог планира, а финансирање истог из пројекта дозвољава правилима програма.

Остала питања у вези са финансијским вођењем пројекта и поступцима на Универзитету детаљније су разрађена у оквиру дела Финансијски аспекти реализације пројеката.

Планирање набавке опреме

Будући да се пројекти реализују преко Универзитета у Новом Саду, планирање опреме која ће се набавити у оквиру пројекта врши се у сарадњи са ректоратом Универзитета. На позив стручних служби Универзитета, за потребе израде Плана јавних набавки Универзитета за наредну календарску годину, руководилац пројекта на прописаном обрасцу, у складу са планом активности пројекта, подноси план набавки добара потребних за реализацију пројекта у наредној календарској години.
Ректор разматра достављени списак опреме чија је набавка предложена, у којем је потребно да се наведе где ће купљена опрема бити смештена и ко ће бити уписан као власник опреме, као и оправданост куповине исте, након чега даје писану сагласност за набавку опреме. Тек након тога се у пројектну апликацију уврштава и опрема одобрена од стране Универзитета, односно списак опреме се прослеђује координатору конзорцијума пројекта.
Поменута процедура важна је и са аспекта планирања годишњег буџета за Универзитет, те уколико се информације у вези са планираном куповином опреме на годишњем нивоу не доставе благовремено (образац плана јавне набавке), куповина исте неће бити спроведена у оквиру те финансијске године.

2. ПРИЈАВА ПРОЈЕКТА

Поступак пријаве пројекта подразумева неколико корака које је неопходно предузети пре него што се документација за пријаву достави ректору на потпис.
Ректорату Универзитета, тј. Канцеларији за науку и пројекте потребно је доставити следећу документацију:

  • електронски образац Пријавни формулар попуњен и поднет путем опције Прихватам на крају обрасца пријаве (обрасци објављени на сајту Универзитета у оквиру релевантних позива са јасно назначеним роковима пријаве);
  • сагласност Наставно-научног већа матичног факултета (у виду Извода са седнице Наставно-научног већа факултета) или другог надлежног тела за подношење пријаве за међународни пројекат, ангажовање наставног/административног особља факултета и подршку реализацији међународног пројекта на факултету. Сагласност се прилаже електронски у склопу пријаве, и накнадно у оригинал примерку који се доставља Канцеларији за науку и пројекте;
  • Споразум о заједничком учешћу у реализацији пројекта попуњен и потписан од стране руководиоца пројекта/ руководиоца пројекта и реализатора пројекта. Универзитет ће омогућити реализацију пројекта потписивањем међународног уговора под условом да се одређени проценат средстава од укупно предвиђеног буџета за реализацију пројекта, намењеног Универзитету, стави на располагање Универзитету за потребе обављања административно-оперативних послова и за извршење уговорних обавеза. Споразум се прилаже електронски у склопу пријаве и накнадно у оригинал примерку који се доставља ректору на потпис преко Канцеларије за науку и пројекте.

    Одлуку о проценту издвајања средстава доноси ректор Универзитета у зависности од:
    - врсте програма (Erasmus +, HORIZON 2020, IPA и др.);
    - износа одобреног буџета на пројекту који је намењен Универзитету;
    - чињенице да ли Универзитет има улогу координатора или учествује као партнерска институција на пројекту.

    Споразумом о заједничком учешћу у реализацији пројекта који закључују Универзитет и руководилац пројекта или Универзитет, руководилац пројекта и установа у оквиру Универзитета која је прихватила учешће у међународном пројекту и која ће реализацијом пројекта остварити трајне користи (реализатор пројекта), дефинишу се међусобна права и обавезе споразумних страна у вези са начином, динамиком реализације и условима финансирања пројекта;
  • евентуалнo попуњене обрасце који се датим програмом захтевају за пријаву пројеката (нпр. Mandate, Letter of Intent, Declaration of Honour...);
  • Уколико је програмом у оквиру којег се пројекат пријављује предвиђено кофинансирање или предфинансирање пројекта, неопходно је доставити и изјаву факултета о преузимању ове обавезе. Изјава се прилаже електронски у склопу пријаве и накнадно у оригинал примерку који се доставља Канцеларији за науку и пројекте.

Горе наведена документација доставља се у роковима који су претходно објављени на сајту Универзитета, тј. у оквиру странице за пројекте.
Непотпуна документација и документација која стигне након утврђеног рока неће бити достављена Сенату Универзитета у Новом Саду на сагласност, нити прослеђена ректору на потпис.
По истеку рока за подношење пријава Универзитету, све достављене пријаве пројеката разматрају се од стране руководства и Сената Универзитета који даје сагласност на пријаве. По добијању сагласности Сената Универзитета, ректор потписује обрасце који се датим програмом захтевају за пријаву пројеката (нпр. Mandate, Letter of Intent, Declaration of Honour...).

3. РЕАЛИЗАЦИЈА ПРОЈЕКТА

3.1 Почетак реализације пројекта

Уговори

Након званичног обавештења Европске комисије да су средстава за реализацију пројекта одобрена:

  • координатор пројектног конзорцијума обавештава партнерске институције о томе;
  • координатор пројектног конзорцијума потписује, односно доставља уговор о финансирању и реализацији пројекта на потписивање од стране ректора;
  • координатор пројектног конзорцијума потписан уговор о финансирању и реализацији пројекта скенира и прослеђује партнерским институцијама;
  • руководилац пројекта испред Универзитета у обавези је да проследи скениран потписан уговор о финансирању и реализацији пројекта Канцеларији за науку и пројекте;
  • руководилац пројекта испред Универзитета уједно обавештава партнерске институције и Универзитет о буџету пројекта који је ревидирао у складу са одлуком о одобреним средствима за пројекат и исти доставља Канцеларији за науку и пројекте.
  • ректор Универзитета у Новом Саду на основу претходно достављеног списка чланова тима издаје званичну Одлуку о именовању руководиоца и чланова тима пројекта.

Уколико се по правилима програма у оквиру којег се спроводи предметни пројекат захтева потписивање партнерског уговора између координатора конзорцијума и партнерских институција, Координатор конзорциjума пројекта испуњава и шаље партнерским институцијама партнерски споразум у оквиру којег су јасно наведене:

  • обавезе партнерских институција;
  • буџет предвиђен за реализацију активности;
  • детаљи (динамика, услови, инструкције за плаћање и подаци о рачуну за уплату и др.) у вези са преносом средстава партнерским институцијама.

Руководилац пројекта у име Универзитета у обавези је да партнерске уговоре (било да је Универзитет координатор или партнер) најпре доставе Канцеларији за науку и пројекте на проверу, да би их тек након добијеног одобрења проследили партнерским институцијама и ректору на потпис.
На основу потписаних партнерских уговора координатор пројектног конзорцијума приступа изради решења о преносу средстава партнерским институцијама, која се решења даље прослеђују ректору на потпис.
Уколико је пројектом предвиђена куповина опреме или плаћање било какве услуге коју је могуће ослободити од пореза на додату вредност, потребно је да се уговор о финансирању и реализацији пројекта потписан са финансијером (у случају координаторских пројеката) и/или партнерски уговор (у случају партнерских пројеката) преведе на српски језик. Услуге превођења реализују се како је наведено у одељку Плаћање екстерних услуга.

Отварање подрачуна пројекта

Након обавештења о одобреним пројектима, Универзитет у Новом Саду отвара посебан подрачун за сваки од пројеката ради лакшег праћења финансијског стања пројекта. За ову процедуру неопходно је доставити копију (скенирану верзију) потписаног уговора о финансирању и реализацији пројекта и (уколико је реч о партнерском пројекту) партнерског споразума, како би их доставили Народној банци Србије.

Обрачун пројекта

Руководиоци  пројеката у обавези су да доставе одлуку о обрачунском курсу која је у складу са правилима датог програма. За програме у оквиру којих није прописан обрачунски курс или начин на који ће се исти одредити, примењује се важећи средњи курс Народне банке Србије на дан исплате.

3.2 Плаћање екстерних услуга

Универзитет у Новом Саду у обавези је да руководиоце пројеката благовремено обавести о добављачима са којима Универзитет има потписани уговор, као и о услугама које оне нуде. Уколико је за реализацију пројекта потребно ангажовање спољних извршилаца, руководиоци су у обавези да за реализацију одређених услуга ангажују искључиво добављаче који пружају конкретне услуге и са којима Универзитет има потписани уговор у складу са прописима о јавним набавкама. У противном, Универзитет неће извршити исплату средстава за поменуте услуге, нити ће их рефундирати. Приликом сваког ангажовања спољних извршилаца мора се водити рачуна о дозвољености оваквог поступања правилима програма у оквиру којег се спроводи конкретан пројекат.
Приликом уговарања спољних услуга потребно је нагласити добављачу да на фактури за плаћање датих услуга треба да наведе назив (акроним) пројекта.
Фактура мора бити парафирана од стране руководиоца пројекта, а уз фактуру доставља се и налог за плаћање потписан од стране руководиоца пројекта, као и захтев за размену девиза (сопствени динарски рачун код Управе за трезор) уколико у датом тренутку нема довољно средстава за исплату на динарском рачуну пројекта.
У случају да Универзитет за одређену врсту услуга нема потписан уговор са најмање једним добављачем, избор добављача се врши у консултацијама са Канцеларијом за науку и пројекте Универзитета, а у складу са правилима програма у оквиру којег се реализује пројекат и Закона о јавним набавкама и осталих релевантних прописа Републике Србије.

3.3 Организација конференција, семинара, радионица

Превоз гостију

Уколико Универзитет плаћа превоз за госте који у оквиру пројектних активности долазе на Универзитет у Новом Саду са рачуна пројекта, тим пројекта је у обавези да ангажује превознике на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.

Смештај гостију

Уколико Универзитет плаћа смештај са рачуна пројекта, тим пројекта може организовати смештај за госте који у оквиру пројектних активности долазе на Универзитет у Новом Саду на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.

Кетеринг

Тим пројекта задужен је за организацију кетеринга у оквиру организације дешавања на Универзитету, при чему се поступа на начин одређен у одељку  Плаћање екстерних услуга. Ову врсту трошкова неопходно је да одобри ректор Универзитета. Канцеларија за науку и пројекте се не бави овом врстом послова.

3.4 Службено путовање

На службена путовања упућују се особе које су чланови тима пројекта.
На почетку реализације пројекта, доноси се званична одлука у вези са висином путних трошкова и трошкова боравка, уколико она већ није претходно донета за међународни програм у оквиру којег се пројекат реализује. Висина трошкова превоза и боравка одређује се применом износа:

  • утврђених међународним општим уговором и анексима уз исти, односно утврђених правилима међународног пројекта;
  • утврђених Правилником о основама и мерилима за обрачун зарада, накнада и других примања запослених на Универзитету у Новом Саду.

У случају неусаглашености домаћег законодавства и интерних прописа Универзитета са правилима међународних пројеката, ректор може на предлог руководиоца пројекта донети посебну одлуку о висини накнада за службена путовања у оквиру конкретног међународног програма или појединачног међународног пројекта.

Припрема и организација путовања

Приликом организације службеног путовања руководилац пројекта Канцеларији за науку и пројекте доставља:

  • потписан захтев за упућивање на службени пут у земљи или иностранство (pdf и word документ) путем мејла. Захтев треба да садржи следеће податке: име и презиме лица које(а) се упућује(у) на службено путовање, назнаку да ли се ради о службеном путовању у земљи или иностранству, државу, место и циљ путовања, датум поласка и повратка са путовања, врсту смештаја, напомену о томе да ли су обезбеђени бесплатан смештај и исхрана, врсту превозног средства које се користи, податке о томе ко сноси трошкове службеног путовања.
    Оригинални примерак потписаног захтева доставља се заједно са комплетном документацијом након обављеног пута ради обрачуна трошкова путовања;
  • испуњену наруџбеницу за превоз/смештај/котизације у којој се прецизирају услуге које се наручују, односно наводе преференције у погледу превоза/смештаја/котизације путем мејла са скенираним потписом, најкасније три дана пре путовања за путовања у земљи, односно најкасније две недеље пре путовања за службена путовања у иностранство;
  • превозно средство које се користи на путу мора бити јасно назначено у захтеву за упућивање на службени пут;
  • уколико је у захтеву одабрано да се путује сопственим возилом потребно је у истом захтеву навести и образложење за употребу сопственог возила.

На основу достављене документације израђују се Одлука о упућивању на службено путовање и путни налог(зи), као и евентуална Одлука о коришћењу сопственог возила за путовање.
Руководилац/администратор пројекта преузима Одлуку и путне налоге у Канцеларији за науку и пројекте и доставља их особама које се упућују на службени пут пре поласка. Особе које се упућују на службено путовање, у обавези су да са собом носе путни налог.
НАПОМЕНА: путници не преузимају индивидуално путне налоге у Канцеларији за науку и пројекте, већ то чине руководиоци/администратори пројекта.

Наруџбеница са назначеним преференцијама у смислу одабира превоза/смештаја/котизације као и Одлука о упућивању на службени пут прослеђују се агенцији са којом Универзитет има склопљени уговор како би агенција понудила неколико опција у складу са наведеним преференцијама, чиме се стичу услови за извршење резервације

Тим пројекта задужен је за организацију превоза за потребе службеног путовања у земљи као и за организацију транспорта до аеродрома у случају службених путовања у иностранство, при чему се ангажују добављачи са којима Универзитет у Новом Саду има потписани уговор о сарадњи. Уколико су добављачи у систему ПДВ, добављачи достављају предрачун ради ослобађања од ПДВ.
Приликом организације пута и смештаја руководилац/администратор пројекта који контактира добављаче услуга треба да им достави следеће податке који треба да стоје на фактури:

  • назив програма (нпр. ЕРАЗМУС+);
  • акроним пројекта из чијих средстава се врши плаћање (нпр. MILETUS).

Када фактура стигне на Универзитет, Канцеларија за науку и пројекте обавештава руководиоца пројекта о пристиглој фактури након чега је потребно да руководилац пројекта у што краћем року преузме фактуру из Канцеларије за науку и пројекте и достави је потписану уз Налог за исплату и захтев за размену девиза (сопствени динарски рачун код Управе за трезор) уколико на динарском рачуну пројекта нема довољно средстава да се фактура плати.

Поступак након повратка са путовања

Након реализованог пута, руководилац/администратор пројекта у обавези је да у року од ПЕТ ДАНА од повратка са службеног пута, обједини и достави Канцеларији за науку и пројекте сва неопходна документа у вези са реализованим путовањем за сваког од путника понаособ. НАПОМЕНА: путници не достављају индивидуално документацију Канцеларији за науку и пројекте.
Канцеларији треба доставити следећу документацију:

  • оригинал примерак потписаног Захтева за упућивање на службени пут;
  • Одлука о упућивању на службени пут;
  • оригинал примерак потписане наруџбенице;
  • путни налог
    • потписан од стране особе упућене на службени пут;
    • попуњен са кратким извештајем о реализованом путовању;
    • у којем је јасно назначено време поласка и повратка у Нови Сад (ради обрачуна дневница);
    • у којем је јасно назначена почетна и завршна километража уколико је коришћено сопствено возило;
    • у којем није попуњен одељак обрачун путних трошкова и дневница, које попуњава особа задужена за финансијске послове и исплате у оквиру пројеката на Универзитету у Новом Саду;
  • попуњен и потписан образац извештаја о обављеном службеном путовању у иностранство;
  • попуњен и потписан образац обрачуна трошкова за службено путовање у иностранство, изузев дела који попуњава особа задужена за финансијске послове и исплате у оквиру пројеката на Универзитету у Новом Саду;
  • Канцеларији се достављају и по два примерка образаца прописаних датим програмом уколико је то предвиђено конкретним програмом у оквиру којег се спроводи пројекат;
  • доказ о коришћењу превозног средства:
    • за аутобус/воз/авион, аутобуска/возна/бординг карта;
    • за сопствено возило, документ о километражи уз који треба доставити фотокопију саобраћајне дозволе и, уколико возило није регистровано на особу која је возила и којој се исплаћују трошкови, овлашћење за управљање возилом (које није потребно оверити);
    • за услуге превоза извршене од стране агенције/фирме, оригинал фактуре са печатом фирме и јасно назначеним називом пројекта и именима путника доставља се директно у ректорат Универзитета. Руководилац пројекта је у обавези да парафира достављене фактуре како би биле прослеђене рачуноводству на плаћање. Сви рачуни се заводе у архиви Универзитета;
  • налог за исплату дневница који потписује руководилац пројекта;
  • налог за плаћање рачуна за услуге агенције/фирме потписани од стране руководиоца пројекта. Сви рачуни се заводе у архиви Универзитета;
  • захтев за размену девиза уколико у датом тренутку нема довољно средстава за исплату на динарском рачуну пројекта (сопствени динарски рачун код Управе за трезор);
  • уколико је рачун за смештај особа платила лично, рачун, односно копију, треба доставити ради обрачуна дневница и пореза;
  • информације о називу банке и броју текућег рачуна за динарске  и девизне уплате, уколико оне нису већ претходно достављене;
  • уколико је службени пут реализован у земљи у којој је валута није евро (ЕУР), потребно је доставити потврду о размени новца у валуту земље у којој се боравило (ради утврђивања курса), у складу са правилима Народне банке Србије.

Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршио обрачун путних трошкова.
Универзитет у Новом Саду не издаје аконтације за службена путовања.
Путни налог не може се отворити након одласка на службени пут. У том случају, Универзитет неће извршити исплату путних трошкова и трошкова боравка, нити ће их рефундирати.

3.5 Финансијски аспекти реализације пројеката

3.5.1 Исплата хонорара

Уговори о ангажовању између Универзитета и чланова пројектног тима закључују се на иницијативу руководиоца/администратора пројекта пре почетка ангажовања на пројекту, одмах по доношењу Одлуке о именовању од стране ректора. Уговори се закључују на дужи период и њима се одређују све активности које ће члан тима у наведеном периоду реализовати, док се накнада коју ће по том основу примити одређује накнадним анексима уговора. У зависности од врсте активности, закључују се уговори о ауторском делу и/или уговори о делу. Текст уговора одређује се у координацији са Канцеларијом за науку и пројекте.

Хонорари се члановима пројектног тима исплаћују на иницијативу руководиоца/администратора пројекта, на кварталном, полугодишњем или годишњем нивоу, након реализације одређених активности предвиђених планом пројекта и Уговором о ангажовању, у складу са утврђеним категоријама у оквиру буџетске ставке Staff costs.
С обзиром на то да се наведене исплате по правилу врше пре истека периода на који су закључени Уговори о ангажовању, начин и динамика плаћања регулишу се анексом уз уговоре о ангажовању. У анексима се наводе активности које су реализоване, износ који се ауторима/извршиоцима исплаћује и период у којем су наведене активности реализоване. Текст анекса уговора одређује се у координацији са Канцеларијом за науку и пројекте.
Уговори о ангажовању закључују се пре почетка реализације активности (период ангажовања минимум 3 месеца) и достављају се Канцеларији за науку и пројекте најкасније до 20. у текућем месецу (текући месец почетка реализације активности).
Уколико су уговори о ангажовању закључени на дужи период, исплате се регулишу анексима датих уговора. Анекси уговора о ангажовању достављају се Канцеларији за пројекте најкасније до 20. у текућем месецу за активности које су до тада реализоване.


Приликом исплате хонорара, руководилац/администратор Канцеларији за науку и пројекте достављају следеће документе, са јасно назначеним датумом предаје документације и потписом:

  • уговоре о ангажовању – уговоре о ауторском делу и уговоре о делу – потписане од стране руководиоца пројекта и ангажованих лица;
  • анексе уз уговоре о ангажовању потписане од стране руководиоца пројекта и ангажованих лица и то
  • анекс уговора о ауторском делу/делу уколико се исплаћује део износа предвиђеног уговором о ангажовању,
  • анекс уговора о ауторском делу/делу уколико се продужава период ангажовања,
  • анекс уговора о ауторском делу/делу којим се регулише предфинансирање пројектних активности,
  • табеларни налог за исплату у који су унета имена особа којима се исплаћује хонорар, њихова адреса становања и ЈМБГ, подаци о матичној институцији и радном статусу, период ангажовања на пројекту, опис посла/активности, подаци о називу банке и текућем рачуну, износ који се исплаћује појединцима исказан у еврима и динарима, према  курсу пројекта, уз навођење вредности курса пројекта. Потребно је доставити посебне табеле за уговоре о ауторском делу/анексе уз исте и за уговоре о делу/анексе уз исте;
  • потписани налог за исплату хонорара уз табелу финансијског стања пројекта;
  • захтев за размену девиза уколико у датом тренутку нема довољно средстава за исплату на динарском рачуну пројекта (сопствени динарски рачун код Управе за трезор);
  • три примерка попуњених и потписаних образаца прописаних програмом финансирања за сваку особу којој се исплаћује хонорар, уколико се то захтева програмом пројекта, сваки примерак парафиран од стране руководиоца;
  • три примерка попуњених и потписаних образаца радног листа прописаних програмом финансирања за сваку особу којој се исплаћује хонорар, уколико се то захтева програмам пројекта, сваки примерак парафиран одф стране руководиоца;
  • примерак ауторског дела произведеног у оквиру активности за које се исплаћује хонорар (одштампано или на компакт диску), уколико се исплата врши за уговор о ауторском делу/анекс уз исти; или
  • извештај о раду на пројекту, уколико се исплата врши за уговор о делу/анекс уз исти.

Након пријема свих докумената, Канцеларија за науку и пројекте врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена, те евентуално у координацији са руководиоцем пројекта у име Универзитета врши исправку исте, и прослеђује је рачуноводству како би се извршила исплата.

У случају одобреног продужења периода реализације пројеката, потребно је продужити и уговоре о ангажовању тима пројекта на реализацији пројектних активности.

У случају да се исплата хонорара врши иностраним експертима, поред горепоменутих докумената, руководилац/администратор достављају још и:

  • потврду о резидентности ПОР-2 оверену од стране надлежног органа државе резидентности, у складу са инструкцијама Пореске управе Републике Србије (https://www.paragraf.rs/obrasci/POR-2_eng.pdf);
  • инструкције за уплату на лични рачун (издате и одштампане на меморандуму банке).

3.5.2 Набавка опреме

Поступак спровођења јавне набавке на нивоу пројекта је следећа:

  • руководилац/администратор пројекта доставља на разматрање ректору испуњен образац Одобрење набавке опреме са техничком спецификацијом опреме која се набавља, односно Одобрење за набавку књига да би након ректорове сагласности руководилац/администратор пројекта проследио списак координатору конзорцијума пројекта;
  • у склопу одобрења, руководилац именује и чланове комисије за спровођење јавне набавке;
  • неопходно је доставити и оверени превод Међународног уговора (Grant Agreement) на српски језик за координаторске пројекте, односно оверен превод партнерског уговора за пројекте у којима је УНС партнер ради регистрације пројекта на порталу е-Порези, а касније ослобађања од ПДВ-а;
  • исту документацију УНС доставља координатору пројекта или партнерској институцији која спроводи набавку опреме/књига, када учествује у набавци коју спроводи координатор/партнерска институција из Србије;
  • на основу достављене документације партнерске институције, руководилац/администратор припрема Захтев за покретање поступка јавне набавке опреме/књига. Припремљен Захтев се електронски шаље Канцеларији за науку и пројекте на проверу, и након што Канцеларија потврди да је образац исправно припремљен, руководилац/администратор пројекта доставља Канцеларији за науку и пројекте 3 примерка обрасца потписаног од стране руководиоца пројекта. Након што надлежни проректор формално одобри Захтев, исти се предаје Служби за јавне набавке УНС-а, која покреће поступак јавне набавке;
  • руководилац/администратор пројекта учествује у поступку јавне набавке у сарадњи са стручном службом Универзитета (Координатор економских и општих послова) и заједно са њом припрема тендерску документацију (одлука о покретању поступка, одлука о спровођењу поступка јавне набавке од стране више наручилаца, решење о образовању комисије, изјава о одсуству сукоба интереса, позив за подношење понуда, конкурсна документација...) и реализује цео поступак;
  • након отварања доспелих понуда, израде извештаја о стручној оцени понуда и доношења одлуке о додели уговора, стручна служба Универзитета израђује уговоре са добављачима које прослеђује добављачима на потпис;
  • добављачи, заједно са потписаним уговорима, достављају предрачун ради ослобађања од ПДВ;
  • изабрани добављач Универзитету доставља исправно попуњен предрачун за набавку опреме/књига, на основу код се врши ослобађање од ПДВ-а. Овлашћено лице УНС-а електронски подноси захтев за ослобађање од ПДВ-а. Након тога, Пореска управа обрађује захтев и даје налог да се отклоне недостаци предрачуна, уколико они постоје. Ако је поднета документација у реду, издаје се потврда за ослобађање од ПДВ-а;
  • оверену потврду у пдф формату Канцеларија за науку и пројекте прослеђује руководиоцу/администратору пројекта, који исту доставља добављачу, на основу које добављач издаје рачун без ПДВ-а;
  • добављач доставља фактуру на основу које ће извршити плаћање, као и сертификат о пореклу опреме (уколико је то предвиђено програмом финансирања);
  • приликом испоруке опреме, саставља се записник о примопредаји опреме;
  • уз испоручену опрему, добављач доставља и отпремницу;
  • руководилац пројекта доставља потписани налог за исплату и потписани захтев за размену девиза уколико у датом тренутку нема довољно средстава за исплату на динарском рачуну пројекта (сопствени динарски рачун код Управе за трезор) Канцеларији за науку и пројекте која покреће процедуру плаћања;
  • стручна служба Универзитета припрема одобрење за коришћење опреме које потписује ректор Универзитета и задужења за опрему које потписују корисници опреме.Опрема се даје на коришћење на период од 4 године и по истеку наведеног периода рок коришћења опреме може бити продужен уз сагласност руководства Универзитета.

Листа документације за набавку опреме:

  • одобрење за набавку опреме које потписују руководилац пројекта и ректор;
  • одобрење за набавку књига које потписују руководилац пројекта и ректор;
  • захтев за набавком (припрема у сарадњи са надлежном службом у ректорату);
  • спецификација опреме у еxcel табели;
  • одлука о спровођењу поступка јавне набавке од стране више наручилаца (уколико Универзитет спроводи поступак обједињене набавке);
  • решење о образовању комисије за набавку опреме;
  • јавни позив за подношење понуда (припрема у сарадњи са надлежном службом у ректорату);
  • записник о отварању понуда (припрема у сарадњи са надлежном службом у ректорату);
  • извештај о стручној оцени понуда (припрема у сарадњи са надлежном службом у ректорату);
  • одлука о додели уговора (припрема у сарадњи са надлежном службом у ректорату);
  • одлука о расподели опреме по партнерским институцијама (припрема у сарадњи са надлежном службом у ректорату);
  • уговор о набавци опреме (припрема у сарадњи са надлежном службом у ректорату);
  • сертификат о пореклу опреме (уколико је то предвиђено програмом финансирања);
  • фактура;
  • отпремница;
  • потврда о ослобађању од ПДВ;
  • записник о пријему опреме;
  • налог за исплату;
  • захтев за размену девиза (сопствени динарски рачун код Управе за трезор);
  • доказ о исплати рачуна (извод);
  • доказ да је опрема евидентирана у инвентарној листи институције која учествује у
    пројекту;
  • одобрење за коришћење опреме (модел обрасца који препрема Канцеларија);
  • задужење опреме (модел обрасца који препрема Канцеларија).

3.5.3 Штампање материјала

Тим пројекта задужен је за реализацију штампања материјала у оквиру пројекта, при чему се поступа на начин одређен у одељку Плаћање екстерних услуга. Канцеларија за науку и пројекте не бави се овом врстом послова.
Руководилац/администратор пројекта обједињава сву потребну документацију и доставља је Канцеларији за науку и пројекте и то:

  • налог за исплату рачуна за услуге добављача потписан од стране руководиоца пројекта;
  • захтев за размену девиза уколико у датом тренутку нема довољно средстава за исплату на динарском рачуну пројекта (сопствени динарски рачун код Управе за трезор);
  • оригинал фактуре са печатом добављача и јасно назначеним називом пројекта, материјалом који се штампа и наведеним износом ослобођеним од ПДВ-а за услуге добављача пристижу директно у ректорат Универзитета. Руководилац пројекта у обавези је да парафира достављене фактуре како би се оне проследиле у рачуноводство на плаћање. Сви рачуни се заводе у архиви Универзитета;
  • овлашћено лице УНС-а електронски подноси захтев за ослобађање од ПДВ-а. Након тога, Пореска управа обрађује захтев и даје налог да се отклоне недостаци предрачуна, уколико они постоје. Ако је поднета документација у реду, издаје се потврда за ослобађање од ПДВ-а;
  • оверену потврду у пдф формату Канцеларија за науку и пројекте прослеђује руководиоцу/администратору пројекта, који исту доставља добављачу, на основу које добављач издаје рачун без ПДВ-а.

Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршило плаћање добављачу.
Када се уплата изврши, а материјал преузме, потребно је Канцеларији за науку и пројекте доставити отпремницу.

3.5.4 Остали трошкови/подуговарање

Уколико се пројектом предвиђа креирање новог студијског програма, средства за акредитацију студијског програма такође морају бити предвиђена буџетом пројекта, уколико се сматрају прихватљивим трошковима. Тим пројекта задужен је за реализацију ових активности (припрема материјала за акредитацију, комуникација са Комисијом за акредитацију, исплата трошкова за акредитацију, прибављање сагласности свих релевантних тела Универзитета) уз консултације са Канцеларијом за наставу, по потреби.
Приликом креирања буџета пројекта, потребно је предвидети и трошкове ревизије пројекта коју врши овлашћена ревизорска кућа (у висини од 8.000 -15.000 евра). Универзитет у Новом Саду задужен је за реализацију ових активности (ангажовање и исплата екстерног ревизора), док је руководилац пројекта задужен за комуникацију са ревизором и припрему документације за ревизију.
За све рачуне који се плаћају из категорије Остали трошкови/подуговарање, руководилац/администратор пројекта обједињава документацију и доставља Канцеларији за науку и пројекте:

  • налог за плаћање рачуна за услуге добављача потписан од стране руководиоца пројекта;
  • захтев за размену девиза уколико у датом тренутку нема довољно средстава за исплату на динарском рачуну пројекта (сопствени динарски рачун код Управе за трезор)
  • оригинал фактуре са печатом добављача, са јасно назначеним називом пројекта и врстом услуге за коју је добављач ангажован, пристижу директно у ректорат Универзитета. Руководилац пројекта у обавези је да парафира достављене фактуре како би се оне проследиле у рачуноводство на плаћање. Сви рачуни се заводе у архиви Универзитета;
  • доказ о испуњености процедуре набавке услуга прописане правилима програма и Законом о јавним набавкама Републике Србије;
  • овлашћено лице УНС-а електронски подноси захтев за ослобађање од ПДВ-а. Након тога, Пореска управа обрађује захтев и даје налог да се отклоне недостаци предрачуна, уколико они постоје. Ако је поднета документација у реду, издаје се потврда за ослобађање од ПДВ-а;
  • оверену потврду у пдф формату Канцеларија за науку и пројекте прослеђује руководиоцу/администратору пројекта, који исту доставља добављачу, на основу које добављач издаје рачун без ПДВ-а.

Након што су сви документи достављени, Канцеларија врши проверу да ли је документација комплетна и исправно попуњена и прослеђује је рачуноводству како би се извршило плаћање добављачу.

3.5.5 Индиректни/административни трошкови

Будући да се пројекти реализују преко рачуна Универзитета у Новом Саду и радом запослених у ректорату, приликом планирања буџета за нови пројекат мора се имати у виду да се приликом реализације пројекта, одређени послови и пратећа документација припремају од стране стручних служби ректората Универзитета (издавање путних налога и одлука о службеним путовањима, обрачуни трошкова и исплате, припрема документације за извештавање итд.).
Уколико је категорија индиректни/административни трошкови (без обзира на назив ове категорије у конкретном програму/пројекту) предвиђена програмом финансирања, овим трошковима Универзитет располаже у целости.
Уколико руководилац жели да плати робу/услугу из буџетске ставке Indirect/Administrative Costs, то је могуће једино након обављених консултација са ректором, односно проректорима Универзитета, док крајњу одлуку о начину располагања средствима из буџетске ставке Indirect/Administrative Costs доноси ректор Универзитета у Новом Саду на предлог проректора за финансије и организацију у вредности до износа утврђеног одлуком Савета, а преко тог износа уз сагласност Савета, у складу са чланом 52 став 1 тачком 12 Статута Универзитета у Новом Саду, при чему се ангажују добављачи са којима Универзитет у Новом Саду има потписани уговор о сарадњи.

3.5.6 Кофинансирање и предфинансирање

Руководилац пројекта се око кофинансирања и предфинансирања консултује са Канцеларијом за науку и пројекте.
Коофинансирање пројекта могуће је реализовати преко свих буџетских ставки, осим ставке Indirect Costs.

3.5.7 Исплата из средстава додељених од стране Аутономне Покрајине Војводине

Уколико су пројекту додељена средства за суфинансирање међународних пројеката од стране Аутономне Покрајине Војводине (Покрајински секретаријат за финансије или Покрајински секретаријат за високо образовање и научно-истраживачку делатност), те се део трошкова реализације пројектних активности плаћа из тих средстава, потребно је посебно да на фактури буде назначено и следеће:

  • назив секретаријата који је пројекту доделио средства;
  • акроним пројекта (нпр. АПВ НАУКА - MILETUS или АПВ ФИНАНСИЈЕ - MILETUS).

Када фактура стигне на Универзитет, Канцеларија за науку и пројекте обавештава руководиоца пројекта о пристиглој фактури након чега је потребно да руководилац пројекта у што краћем року преузме фактуру из Канцеларије за науку и пројекте и достави је потписану уз налог за исплату.

3.5.8 Извештавање

Руководилац пројекта у име Универзитета је у обавези да, приликом сваког извештавања финансијера о реализованим активностима и финансијском стању на пројекту (годишњи, средњорочни, завршни извештаји итд.) о томе обавести Канцеларију за науку и пројекте, односно да поменуте извештаје пре потписивања и слања достави Канцеларији у електронској форми ради контроле.
Канцеларија за науку и пројекте дужна је да прегледа наративне и финансијске извештаје пре него што их достави ректору на потпис, те су руководиоци дужни да документацију доставе благовремено (најкасније десет дана пре слања извештаја финансијеру/координатору конзорцијума пројекта).
Извештаје потписује ректор Универзитета. Извештаје је потребно доставити Канцеларији у штампаној форми у три примерка, при чему један примерак остаје у архиви Универзитета.
Уколико се не поступи у складу са овом процедуром, све исплате у оквиру пројекта обустављају се до момента када Канцеларија прими извештај.

4. ЗАВРШЕТАК РЕАЛИЗАЦИЈЕ ПРОЈЕКТА

Продужење периода трајања пројекта

Уколико координатор конзорцијума пројекта одлучи да затражи од финансијера продужење периода трајања пројекта ради реализације свих активности предвиђених пројектом, дужан је о томе да обавести Канцеларију за науку и пројекте, а тиме посредно и руководство Универзитета, као и све партнерске институције.
У случају да је Универзитет партнер на пројекту, руководилац пројекта у име Универзитета дужан је да о продужењу периода трајања пројекта обавести Канцеларију за науку и пројекте, одмах по добијању званичне информације о продужењу пројекта.

У случају одобреног продужења периода реализације пројеката, потребно је превести анекс уговора о продужењу пројекта на спрски језик са овером судског тумача, ради продужења трајања пројекта на порталу е-Порези и продужити уговоре о ангажовању тима пројекта на реализацији пројектних активности.

Завршни извештај

Руководилац пројекта у име Универзитета у обавези је да Канцеларији за науку и пројекте достави завршни извештај за пројекат (електронски) који шаље и финансијеру на разматрање, као и да обавести Канцеларију о одлуци финансијера о прихватању поменутог извештаја одмах по пријему информација о томе.
Извештаје који се шаљу у оквиру програма финансирања, потписује ректор Универзитета. Исте треба доставити Канцеларији у штампаној форми у три примерка, при чему један примерак остаје у архиви Универзитета, а један у Канцеларији за науку и пројекте.
На крају реализације пројеката, руководиоци на пројектима дужни су да финансијеру/ координатору конзорцијума пројекта доставе:

  • наративни извештај;
  • извештај ревизора (када су координаторски пројекти у питању и уколико је она предвиђена програмом пројекта) и
  • финансијски извештај заједно са пратећом документацијом овереном од стране Универзитета у Новом Саду.

Канцеларија за науку и пројекте дужна је да прегледа наративни и финансијски извештај пре него што достави ректору на потпис, те су руководиоци дужни да на време доставе документацију (најкасније десет дана пре слања извештаја финансијеру/координатору конзорцијума пројекта).
Руководиоци координаторских пројеката обједињују наративне и финансијске извештаје партнерских институција и достављају их финансијеру заједно са осталом пропратном документацијом.
Руководиоци партнерских пројеката оверени наративни и финансијски извештај достављају координатору конзорцијума пројекта.

КОНТАКТ


УНИВЕРЗИТЕТ У НОВОМ САДУ

Др Зорана Ђинђића 1
21102 Нови Сад, Србија

021 485 2020
rektorat@uns.ac.rs

HR EXCELLENCE IN RESEARCH

Мапа сајта | Copyright © 1998-2022 Универзитет у Новом Саду. Сва права задржана. | webmaster: webadm@uns.ac.rs

Copyright © Универзитет у Новом Саду 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com
УНИВЕРЗИТЕТ