• Упис
  • За студенте
  • За запослене
  • COVID-19
  •    
  •   
  •   
  •   
  •   
  •   
  • Ćir
  • Lat
  • УНИВЕРЗИТЕТ
    • О Универзитету
      • Основне информације
      • Историјат
      • Локације
      • Акредитација
      • Рангирање
      • Заштита података о личности
      • Родна равноправност на УНС-у
    • Органи и службе
      • Ректор и проректори
      • Савет Универзитета
      • Сенат Универзитета
      • Помоћна стручна и саветодавна тела
      • Ректорат
      • Студентски парламент
    • Јавност рада
      • Документи
      • Јавне набавке
      • Јавни увид
      • Информатор о раду
      • Календар седница
      • Избори у звања
      • Докторске дисертације
    • UNS UmetnickaDela

  • ЧЛАНИЦЕ
    • Факултети
      • Филозофски факултет
      • Пољопривредни факултет
      • Правни факултет
      • Технолошки факултет
      • Економски факултет
      • Факултет техничких наука
      • Медицински факултет
      • Природно-математички факултет
      • Академија уметности
      • Грађевински факултет
      • Технички факултет "Михајло Пупин"
      • Факултет спорта и физичког васпитања
      • Педагошки факултет
      • Учитељски факултет на мађарском наставном језику
    • Институти
      • Институт за низијско шумарство и животну средину
      • Научни институт за прехрамбене технологије
      • Институт Биосенс
    • Универзитетски центри
      • Централна библиотека
      • Центар за информационе технологије
      • Центар за информисање и односе с јавношћу
      • Универзитетски центар за интердисциплинарне и мултидисциплинарне студије и истраживања - УЦИМСИ
      • Дунавски центар за трансфер технологије
    • Фондације, фондови, удружења
      • Фондација за решавање стамбених потреба младих наставних и научних радника и уметника
      • Фонд за стипендирање и подстицање напредовања даровитих студената и младих научних радника и уметника
      • Фонд Др Зоран Ђинђић
      • Клуб професора емеритуса
      • Удружења студената
      • Алумни
  • СТУДИЈЕ
    • Инфо за будуће студенте
      • Упис на студије УНС-а
      • Све о упису
      • Преглед уписа на студије претходних година
      • Стипендије и награде
    • Студијски програми
      • Врсте и нивои студија
      • Студијски програми по установама
      • Студијски програми по нивоима студија
      • Студијски програми на енглеском језику
      • Заједнички студијски програми
    • Признавање диплома
      • Провера веродостојности података
      • Признавање страних диплома
    • Студентски сервиси
      • Студентске службе
      • Здравствена заштита
      • Студентски центар
      • За студенте са инвалидитетом
      • Служба за развој каријере и саветовање студената
      • Студентске организације
      • Мобилност студената
  • НАУКА И ПРОЈЕКТИ
    • Научни потенцијал УНС-а
      • Библиотеке
      • Лабораторије
      • Научно-истраживачки центри
      • Истраживачке групе
      • Трансфер знања
    • Наука на УНС-у
      • Научноистраживачки рад
      • Научна продукција
      • Научни скупови
      • Научни часописи
      • Промоција науке
    • Пројекти
      • По програмима
      • ХОРИЗОНT 2020
      • Еразмус+ програм
      • Пројекти Министарства
      • Пројекти секретаријата АПВ
    • Отворена наука
      • Отворени приступ
      • Библиографске и цитатне базе
      • Базе података о истраживачима
      • Репозиторијум докторских дисертација
      • Репозиторијум научне и уметничке продукције
      • Отворени подаци
  • МЕЂУНАРОДНА САРАДЊА
    • Интернационализација УНС-а
      • Стратегија интернационализације
      • Споразуми о сарадњи
    • Области сарадње
      • Међународни пројекти
      • Међународни скупови
      • Развојни пројекти
      • Заједнички студијски програми
    • Академска мобилност
      • Програми размене
      • Информације о мобилности
      • Информације за стране студенте
      • Студијски програми на енглеском језику
    • Подршка
      • Стипендије
      • Конкурси
      • Конфуцијев институт
  • КОНТАКТ

Webmail

НАЈЧЕШЋЕ ПОСТАВЉЕНА ПИТАЊА

Питање: Ко има право на отварање корисничког налога на Академској рачунарској мрежи Универзитета?

Одговор: Право на отварање корисничког налога имају сви запослени и студенти Универзитета у Новом Саду.

Питање: Шта добијам отварањем налога на Академској рачунарској мрежи?

Одговор: Отварањем налога добијате:

- e-mail адресу облика Vaše_korisničko_ime@uns.ac.rs уз сандуче за поруке,

- могућност коришћења других сервиса:

  • Eduroam (приступ интернету употребом WiFi инфраструктуре Универзитета у Новом Саду и скоро свих европских и светских универзитета https://www.eduroam.org/),
  • UNS OBLAK (https://oblak.uns.ac.rs), cloud платформа Универзитета у Новом Саду (тренутно само за запослене, ускоро и за студенте)
  • UNS VPN, удаљени приступ ресурсима Академске мреже путем којих остварујете право на коришћење UNS PROXY И KoBSON (http://kobson.nb.rs) сервиса,
  • UNS WebMail (https://portal.uns.ac.rs).
  • SOVA (https://sova.uns.ac.rs/) SOVA је платформа за е-учење Универзитета у Новом Саду.
    Напомена: Логовање се врши комплетном емаил адресом. Нпр. korisnickoime@uns.ac.rs
  • Продужење или промена лозинке( https://portal.uns.ac.rs/pass/)

Питање: Која је процедура за добијање корисничког налога?

Одговор: Процедура за добијање корисничког налога се разликује за запослене и за студенте.

Студенти

  1. За студенте чији факултети користе систем даљинског учења SOVA (https://sova.uns.ac.rs/), отварање налога иницира студентска служба, а студент потом добија активациони линк путем кога постави себи лозинку и активира свој налог.
  2. Остали студенти попуњен захтев (http://www.uns.ac.rs/images/doc/cit-uns/formular.pdf), уз фотографију горњег дела друге странице индекса (где се види назив универзитета, назив факултета, број индекса, име и презиме особе која похађа студије) пошаљу на адресу cit@uns.ac.rs.

Запослени

  1. Попуните захтев за добијање корисничког налога (можете га преузети са нашег сајта http://www.uns.ac.rs/images/doc/cit-uns/formular.pdf).
  2. Попуњен захтев заједно са скеном/фотографијом личне карте (фотографисати страну личне карте на којој је фотографија и избрисати или прецртати датум рођења) пошаљите на адресу cit@uns.ac.rs.

За само отварање корисничког налога потребан је најмање један радни дан. Налог неће бити отворен у случају некомплетности захтева.

Питање: Колико често морам да мењам своју лозику?

Одговор: Лозинка истиче (постаје неважећа) шест месеци после отварања корисничког налога, односно од последње промене лозинке. Актуелну лозинку можете променити или продужити њено важење било када у периоду њеног важења. Важно је приметити да ће она од последње промене или продужења њене важности, важити нових шест месеци. Страница за продужење важности лозинке и за промену лозинке је https://portal.uns.ac.rs/pass/ (обавезан је префикс https када уносите адресу странице). Продужење времена важења лозинке можете тражити и слањем захтева на адресу cit@uns.ac.rs (захтев може бити послат са било које адресе и једино мора да садржи корисничко име за које се продужава трајање валидности лозинке).

Питање: Шта се дешава ако моја лозинка истекне?

Одговор: У овом случају ће Вам привремено бити онемогућен приступ сервисима Академске рачунаске мреже.

Питање: Шта се дешава ако заборавим лозинку?

Одговор: Студенти и запослени са своје алтернативне адресе шаљу захтев за нову лозинку уз фотографије докумената (Студенти: фотографију горњег дела друге странице индекса (где се види назив универзитета, назив факултета, број индекса, име и презиме особе која похађа студије), Запослени: фотографију личне карте (фотографисати страну личне карте на којој је фотографија и избрисати или прецртати датум рођења)). Захтев се шаље на адресу cit@uns.ac.rs.

Питање: Који су параметри које треба да знам за коришћење свог налога?

Одговор:

  • Incoming mail server (pop3): pop.uns.ac.rs, Port: 995, Connection security: SSL/TLS, Authentication method: Normal password.
  • IMAP mail server: imap.uns.ac.rs, Port: 993, Connection security: SSL/TLS Authentication method: Normal password.
  • Outgoing mail server (smtp): smtp.uns.ac.rs, Port: 587, Connection security: STARTTLS Authentication method: Normal password.
  • Proxy server: proxy.uns.ac.rs,   Port: 8080.
  • Eduroam: Security type - WPA2/AES, EAP method - PEAP, Phase 2 authentication - MSCHAPV2, Identity - Vaše_korisničko_ime@uns.ac.rs, CA certificate - Do not validate, Password - Vaša lozinka.

Сва упутства за подешавања можете пронаћи и овде:

http://www.uns.ac.rs/index.php/c-clanice/centri/cit-uns-c

 

Правилно писање академских електронских порука

Комуникација путем е-маила је неизоставна током студирања, па и након тога. Начин писања и наставак преписке нису истоветни ономе што се свакодневно користи у комуникацији путем друштвених мрежа и других платформи за дописивање. Писање порука у академској заједници захтева озбиљнији тон и прилагођену форму.

За правилно писање порука обратите пажњу на следеће ствари:

Е-маил адреса
  • Направите индивидуалну е-маил адресу, на пример:

ime.prezime@uns.ac.rs ili prezime.broj_indeksa.godina_upisa@uns.ac.rs;

  • Није пожељно користити е-маил налоге попут: student@domen, darkbyte@domen, specijalac@domen, kolacinameru@domen, 234@domen, asdf@domen, cicamaca@domen, makica@domen, mrzimsvojzivot@domen итд;
  • Није пожељно писати са адресе својих родитеља, другова итд;
  • За назив пошиљаоца је потребно подесити и навести пуно име и презиме, а не надимке и друге скраћенице.
Предмет поруке (engl. Subject)
  • Предмет поруке мора бити јасан, да открива сврху; на пример: "Питање – предмет”, "Домаћи задатак 1, предмет", "Термин консултација за предмет", итд.
  • Не остављајте празан, или предугачак предмет поруке;
  • Порука може да заврши у spam порукама прималаца ако изоставите предмет поруке.
Садржај поруке
  • Писање поруке започните формално: "Поздрав,", "Поштовање", "Поштовани XY", "Цењени XY"итд;
  • Порука треба да буде кратка и јасна, а тон љубазан. Да се не поставља питање "Шта је писац хтео рећи?";
  • Потребно је изразити поштовање, персирајте. Персирање је формални (пословни) начин обраћања;
  • Дужу поруку је потребно раздвојити у целине, пасусе. Уколико имате више питања, везаних за вежбе/домаћи/пројекат, практичније је питати за термин консултација где ће се одговорити на сва та питања;
  • Уколико се шаље неки прилог, обавезно нагласити "У прилогу мејла налази се...", "У прилогу Вам достављам...", "У наставку шаљем...", итд.
Правопис
  • Водите рачуна о правопису и граматичким правилима;
  • Избегавајте употребу било каквих емотикона, као и скраћеница попут: :-), :(((, Еј, Позз и слично;
  • Није пожељно користити ВЕЛИКА СЛОВА у читавом тексту порука, осим где је то по правопису;
  • Не препоручује се коришћење специјалних фонтова већ уобичајених: Times New Roman и/или Arial;
  • Препоручена величина фонта је 10-12;
  • Пре слања поруке, обавезно прочитајте текст барем једном и проверите правопис и суштину.
Поздрав и потпис
  • Потпис је део поруке;
  • Пожељно је поруку завршити неком од ових фраза: "Поздрав,", "Срдачан поздрав", "Срдачно", "С поштовањем" или "Унапред захвалан/захвална", итд;
  • У наредном реду потребно је написати име и презиме, индекс, смер [, годину, групу].

КОНТАКТ


УНИВЕРЗИТЕТ У НОВОМ САДУ

Др Зорана Ђинђића 1
21102 Нови Сад, Србија

021 485 2020
rektorat@uns.ac.rs

HR EXCELLENCE IN RESEARCH

Мапа сајта | Copyright © 1998-2022 Универзитет у Новом Саду. Сва права задржана. | webmaster: webadm@uns.ac.rs

Copyright © Универзитет у Новом Саду 2025 All rights reserved. Custom Design by Youjoomla.com